popis

Kniha o úžasnej expedícii za hranice bežných dní. Zdravíme vás, vitajte ... a napíšte nám: dvorakova.dana@gmail.com

Sunday, February 20, 2011

Ako knižka vznikala

Keď sme už mali jasné v tom, kam pôjdeme na „aktívnu“ dovolenku, Jožko prišiel jedného dňa s diárom Moleskine. „A sem si budeme písať denníček,“ vraví. „Nikdy som si denník na cestách neviedla, ale vždy som veľmi chcela,“ odpovedám s nadšením. Vždy mi totiž prišlo náramne romantické, keď som na svojich cestách Blízkym Východom, sem tam ojedinele stretla osamoteného cestovateľa, ktorý si pri západe slnka a šálke čaju, písal denník. Tiež som také chcela. Tiež som chcela byť taký romantický cestovateľ. A hlavne, teraz po rokoch zisťujem, že každá hlava, je dubová. Taký denníček si pamätá. Všetko si pamätá. A preto do neho musí ísť všetko. Nalepovali sme si cestovné lístky, potvrdenky z hotelov, mapky, vignetky z vody i obaly z cukríkov. Zapisovali sme keď sa nám chcelo, i nechcelo, všetko, čo sme zažili i videli, všetky naše pocity, šťastné, uletené, dotknuté i nahnevané, vzletné i unavené. Presne tak, ako sme to všetko cítili.

Ako denníček rástol, rástla i naša hrdosť. Bolo to naše dieťa, náš poklad. Hneď po bedekri. Ono totiž, zodpovedne si zapisovať každý deň a ani raz sa neuliať, vyžaduje nošu úsilia. Ale stálo to za to a keď sme prišli domov, bolo nám hneď jasné, že denníček musí uzrieť svoju elektronickú podobu. A tá sa tvorila dlho. Predlhokánsky dlho. Zistili sme totiž, že až také „hop klobáska, zjem ťa!“ to nebude. Hodiny, dni, mesiace. Večere po práci, noci, víkendy, všetky voľné dni, zabralo prepisovanie denníčka, zháňanie historických podkladov a informácií o daných miestach, opravovanie štylizácie (niekedy som prepísala celé dni!) a obsahu. Po štyroch mesiacoch uzrel svetlo sveta text. Hrubý text. Nasledovali mesiace korekcií, gramatickej a obsahovej stránky, tvorba fotografickej a grafickej stránky knižky a dizajnu.

A teraz sme už hotoví. Vyčerpaní, ale šťastní, a dúfame, že sa Vám bude páčiť.

No comments: